Proces prowadzenia własnej działalności gospodarczej, niezależnie od branży, wiąże się z koniecznością zwracania uwagi nie tylko na pracę zarobkową, ale również na wiele innych kwestii o istotnym charakterze.
Wśród nich bardzo ważna jest dbałość o markę i jej właściwą wizualizację wśród potencjalnych klientów. W tym celu tworzone są różnego rodzaju znaki towarowe. Dobrze jest dowiedzieć się czegoś więcej na temat samych znaków towarowych, ich wykorzystania oraz procesu rejestracji. Jest to bardzo rozległy i interesujący temat dla każdego, kto chce się wyróżnić na rynku.
Kluczowe informacje na temat znaków towarowych
Pod pojęciem znaków towarowych należy rozumieć specjalne oznaczenia, dzięki którym bez konieczności długiego opisywania, klienci będą wiedzieć z jakim produktem albo marką mają do czynienia. Znakiem towarowym może być samo firmowe logo, logotyp z napisem albo po prostu sam napis bez żadnego dodatkowego elementu graficznego. Istnieje więc wiele rozwiązań, na które warto zwrócić uwagę i przeanalizować ich konkretne cechy przed rozpoczęciem procesu tworzenia oraz wizualizowania swojej marki.
Znaki towarowe mogą posiadać formę zwykłą, która nie jest nigdzie zarejestrowana ani zastrzeżona. W takim przypadku bardzo często są one oznaczane symbolem TM. Opcją alternatywną są zastrzeżone znaki towarowe oznaczone literą R w kółku (®). W tym przypadku mamy do czynienia z elementami, które zostały zgłoszone w Urzędzie Patentowym, więc są one zarezerwowane tylko i wyłącznie dla danej firmy, a korzystanie z nich przez konkurencję jest niezgodne z prawem i może być ścigane przez właścicieli.
Aby zarejestrować własny znak towarowy w Urzędzie Patentowym konieczne jest złożenie specjalnego wniosku oraz spełnienie innych wymagań, a także załatwienie różnych kwestii formalnych. Wiele informacji na temat takich znaków towarowych można znaleźć na stronie https://znakitowarowe-blog.pl/znaczek-tm-co-oznacza-symbol-r/. Dodatkowo wsparcia w zakresie starania się o zastrzeganie znaku towarowego udzielają rzecznicy patentowi. Tacy specjaliści kontrolują rynek i sprawdzają czy ktoś wcześniej nie zastrzegł podobnego znaku, a także udzielają wsparcia w zakresie załatwiania skomplikowanych formalności w imieniu przedsiębiorcy.