Wskazówki dotyczące ochrony nazw marek w Internecie

Renomowana i widoczna obecność w Internecie staje się dziś niezwykle ważna dla każdego biznesu.

Media społecznościowe otwierają nowe platformy do sprzedaży towarów i usług globalnej klienteli. Zapewnienie unikalnego wizerunku marki jest kluczem do wyróżnienia się i pokonania konkurencji. Twoja marka to tożsamość twojej firmy, do której przyciągają klienci, rozpoznają firmę i korzystają z jej usług.

Wskazówki dotyczące ochrony nazw marek w Internecie

Jak skutecznie chronić nazwę sklepu internetowego?

Im więcej platform, tym większa konkurencja i więcej przypadków naruszeń znaków towarowych i podszywania się online, warto zatem zastrzec nazwę i logo swoje firmy do egzekwowania swoich praw i ochrony swojej działalności. Ochrona i egzekwowanie swoich praw w Internecie może być wyzwaniem, ponieważ każdy może utworzyć profil czy sklep online i wykorzystać go do naruszenia dobrego imienia czy zysków twojej firmy. Warto zatem wiedzieć, jak się chronić, jak zabezpieczyć swoje prawa.

Przede wszystkim zarejestruj znak towarowy dla nazwy swojej firmy, logo i każdego zapadającego w pamięć sloganu lub hasła, wzoru przemysłowego, z którym konsumenci kojarzą twoją firmę. Znak towarowy chroni firmę przed konkurencją, dając ci wyłączne prawa do używania twojej nazwy lub logo w związku z oferowanymi towarami lub usługami. Stawia to ponad wszelką wątpliwość, że jesteś zarejestrowanym właścicielem takich znaków i daje ci prawo do ochrony swoich praw przed nieuprawnionym naruszeniem.

Znaki towarowe zbudują również twoje portfolio własności intelektualnej, które staje się cennym zasobem w miarę rozwoju firmy i może zostać sprzedane lub licencjonowane w przyszłości z dużym zyskiem. Więcej informacji o sposobach ochrony nazwy sklepu internetowego można znaleźć na stronie https://www.money24.com.pl/w-jaki-sposob-chronic-nazwe-sklepu-internetowego. Niezarejestrowanie tych nazw grozi zrobieniem tego przez kogoś innego, co może spowodować naruszenie praw, zamieszanie lub oznaczać, że w przyszłości będziesz musiał zwrócić się do konkurencji o zaprzestanie działania, lub sam zostaniesz pozwany. Należy również odpowiednio zarejestrować swoje nazwy domen.